Vzdělávání vedoucích pracovníků

Semináře pro vedoucí pracovníky jsou zaměřeny na získání vědomostí a dovedností z oblastí legislativy, řízení a vedení pracovníků, prezentace organizace, profesionálního vystupování, zvládání zátěžových situací, včetně sebereflexe a sdílení zkušeností s příklady dobré praxe.





1. Zákon o sociálních službách ( 5 hod. )

  • Výklad jednotlivých pojmů
  • Základní typy, druhy a formy sociálních služeb
  • Subjekty, které působí na poli sociálních služeb
  • Role jednotlivých subjektů
  • Formy pomoci uvedené v zákoně o SS



2. Sociální služby – současný trend ( 5 hod. )

  • Ústavní model x model sociálního začleňování
  • Transformace pobytových sociálních služeb



3. Smlouva o poskytování sociálních služeb ( 5 hod. )

  • Náležitosti smlouvy dané zákonem
  • Důvody, které vedou k odmítnutí uzavření smlouvy
  • Povinnosti žadatele o službu a poskytovatele  při uzavírání smlouvy
  • Popis sociálních služeb, kterým je stanovena úhrada a způsob jejího stanovení
  • Přílohy smlouvy
  • Doporučení z praxe



4. Registrace sociálních služeb ( 5 hod. )

  • Vysvětlení jednotlivých podmínek registrace
  • Rozdělení, druhy a formy sociálních služeb
  • Zkušenosti z praxe 



5. Zastupování a opatrovnictví při uzavírání právních úkonů uživateli sociálních služeb ( 5 hod. )

  • Kdo a kdy je oprávněn zastupovat uživatele sociálních služeb v případě, že není schopen dočasně či trvale činit samostatně
  • Právní úkony při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí



6. Kultura organizace ( 5 hod. )

  • Základní informace o organizaci
  • Vnitřní směrnice organizace
  • Význam vnitřních směrnic pro organizaci, pracovníky a uživatele
  • Tvorba vnitřních směrnic
  • Zásady jednání a chování pracovníků – etický kodex
  • Přenos informací v organizaci
  • Kvalifikační předpoklady – odbornost
  • Kompetence



7. Tvorba plánů jako nástroj pro plánování poskytování sociální služby ( 5 hod. )

  • Plánování obecně
  • SWOT analýza
  • Tvorba plánů (vize, dlouhodobý a krátkodobý plán, postupné kroky)
  • Individuální plán
  • Hodnocení plánu – SMART



9. Řízení sociálních služeb ( 5 hod. )

  • Legislativa
  • Základní typy, druhy a formy sociálních služeb
  • Systém řízení sociálních služeb
  • Financování sociálních služeb
  • Význam komunitního plánování v regionech



10. Vykazování ošetřovatelské péče zdravotním pojišťovnám a agenda spojená s problematikou ( 5 hod. )

  • Obecné předpisy spojené s vykazováním
  • Vlastní vykazování
  • Příklady z praxe
  • Diskuze



11. Zastupování a opatrovnictví ( 5 hod. )

  • Legislativa
  • Kdo a kdy je oprávněn zastupovat uživatele sociálních služeb, v případě že není schopen dočasně či trvale tak činit samostatně
  • Právní úkony při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí



12. Budování pozitivní spolupráce týmu při poskytování sociálních služeb ( 8 hod. )

akreditováno MPSV

  • Měkké dovednosti
  • Manažerské dovednosti
  • Komunikační dovednosti
  • Týmová, mezioborová a multikulturní spolupráce
  • Vedení lidí, lidské zdroje a jejich řízení
  • Budování týmu